T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Namık Kemal İlkokulu

Haberler

Nis

Okulumuzda tiyatro gösterisi yapıldı.

Şbt

Okulumuz 4-B sınıfı ve öğretmeni Nihal URGANCI’nın I’m Learning to Code( Kodlamayı Öğreniyorum) eTwinning projesi tamamlandı.

Okulumuz 4-B sınıfı öğrencilerinin de dahil olduğu 3 farklı ülke (Türkiye, Azerbeycan, Ürdün) ve 12 ortakla yürütülen I’m Learning to Code (Kodlamayı Öğreniyorum) eTwinning projesi tamamlandı.

Proje kapsamında çeşitli kodlama araçlarıyla etkinlikler yapılarak öğrencilerin 21.yüzyılın gereklerine uygun bireyler olarak hazırlanması hedeflenmiştir.

Proje takvimi boyunca Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen ve 70’in üzerinde ülkede aktif olarak devam eden  “Codeweek ( Kod Haftası)” ve 186 ülkede eş zamanlı yürütülen “Hour of Code( Kodlama Saati)”  etkinliklerine katılım sağlanmıştır. Bilgisayarsız kodlama etkinlikleriyle başlayan projede öğrenciler daha sonra  stracht ve codeorg kodlama programlarını öğrenerek bilgisayarlı kodlama çalışmaları yapmışlardır. Ekim ayında başlayan ve şubat ayında sona eren proje boyunca öğrenciler 13 tane farklı etkinlik yapmışlardır.  Proje ekibi, final ürünü olarak da karma ülke takımları oluşturarak stracht programı ile  “Masal Kodluyorum”, Hacivat Karagöz Kodluyorum”, Yemek Tarifi Kodluyorum”, Eğitsel Oyun Kodluyorum”, “Şarkı Kodluyorum”, “Harflerin Dansı” konuları üzerinde her takım kendi çalışmasını yapmış ve proje tamamlanmıştır.

Şbt

Proje dahilinde Zoom üzerinden yapılan toplantıda Uzman Konuğumuz olan Mehmet Akçin kodlama programlarını, yaş guruplarına ve sınıf seviyelerine göre hangi programların uygun olarak kullanılabileceğini anlattı. Sorularımızı yanıtladı. Konu ile ilgili kaynaklar hakkında da bilgilendirme yapan Mehmet Akçin  hocamıza teşekkürler.

Şbt

4-B sınıfı öğrencileri eTwinning projesi kapsamında atık malzemelerden tasarladığı robotları okul girişinde sergiledi. Tüm öğrenciler, öğretmenler ve idarecilerimizin de beğenisini  alan sergimizde emeği geçen öğrencilerimize ve desteklerini esirgemeyen velilerimize teşekkür ederiz.

Ock

Projemiz,  geleneksel çocuk oyunlarını günümüze uyarlayarak; saygı, sevgi, paylaşım, yardımlaşma, dürüstlük değerleriyle, teknoloji yetkinliğini arttırmayı, iletişim becerilerini geliştirmeyi, işbirlikçi öğrenme becerilerini, eleştirel düşünme becerilerini kazandırmayı, farklı kültürler tanımayı ve oyunla öğrenmeyi amaçlamaktadır.

Ock

Kodlamayı öğreniyorum / I am learning to code.

Okulumuz 4/B sınıfı öğrencileri sınıf öğretmenleri Nihal Urgancı’nın yürütücüsü olduğu Türkiye, Azerbaycan ve Ürdün olmak üzere 3 ülke 13 okulun katılımıyla “ Kodlamayı öğreniyorum / I am learning to code”  projesine başladılar.                                                                                                                                                                                     

·         Projenin amaçları: Öğrencilerimizde algoritmik, analitik, eleştirel ve yansıtıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi (programlama öğrenmek, çocukların diğer öğrenme alanlarında da başarılı olmalarına yol açar. Bu alanlar bilim, matematik ve dili içerir. Kodlama, çocukların, tüm alanlarda daha iyi düşünmelerine yardımcı olur. Programlama öğrenmek tıpkı ikinci bir dil öğrenmek gibidir. Çocuğun beyni, karmaşık şeyleri erken yaşlarda hızla öğrenebilir.)

·         Öğrencilerimizin bilgi işlemsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi,

·         Öğrencilerin olay veya durumlar arasındaki ilişkileri görebilmesini ve bunu yeni durumlara aktarabilmesi

·         Öğrencilerimizin Web2 ve kodlama araçlarını kullanmayı öğrenmesi

·         Öğrencilerimizin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek proje tabanlı öğrenmelerini sağlamak

·         Problem çözme yeteneğini artırarak sistematik düşünmesini sağlamak

·         Öğrencilerimizin Makinelerin çalışma mantığını kavramasına yardımcı olarak farkındalıklarını arttırmak (Çocukların kodlamayı öğrenmesi, projelerinde ve hayatlarında yapay zekayı kullanarak daha doğru ve doyurucu sonuçlar elde etmeleri, kendilerine ve geleceklerine güvenlerini artırır.)

·         Öğrencilerin çevrelerindeki sorunlara çözüm bulma kabiliyetlerini arttırma.

·         Öğrencilerin iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmek

·         Proje çalışmalarına bilgisayarsız kodlama etkinlikleriyle başlayan öğrenciler ilerleyen zamanlarda bilgisayarlı kodlama araçlarını ( scratch, code monkey,code org v.b.) da öğrenerek çalışmalar yapacaklar. 

Haz

 

 Değerli öğretmenlerim, sevgili arkadaşlarım, değerli veliler,

 

Biz çocuklar daha yeşil, daha temiz, daha yaşanabilir  bir dünya istiyoruz. Doğal kaynaklar eğer önlem alınmadan gelişi güzel düşüncesizce tüketilmeye devam ederse malesef o hayalini kurduğumuz güzellikleri görememekten korkuyoruz. Geri Dönüşümün önemini vurgulamak için 3-M sınıfı olarak ders kitabı, defter, ödev kağıtları, gazete, dergi gibi kağıt ürünlerini geri dönüşüme kazandıracak  bir proje başlatıyoruz.

 

Türkiye genelinde kağıt tüketimi yıllık yaklaşık 6 milyon ton. Kişi başı tüketim ise 70 kg. Her yıl kağıt, karton ve yaşamsal ihtiyaçlarımız için kişi başı ortalama 7 adet ağaç tüketiyoruz. Ama maalesef tükettiğimiz o 7 ağacın yerine 7 ağaç dikemiyoruz.

 

Bu kapsamda daha az ağaç tüketimi için desteğinizi bekliyoruz. Evinizde bulunan kağıt ürünlerini bir poşete koyarak yarın okulumuza getirmenizi rica ediyoruz. Biz 3-M sınıfı öğrencileri olarak yarın sınıflarınızı tek tek dolaşarak getirdiğiniz geri dönüşüm kağıtlarını toplayacağız.

 

Geleceğimizi hep birlikte şekillendireceğiz. Desteğiniz için şimdiden çok teşekkür ediyoruz.

 

GERİ DÖNÜŞÜM MUHTEŞEM OLACAK !

 

Şbt

Hepimizin yüreğini yakan depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz.

" BAŞIN SAĞOLSUN TÜRKİYE'M "

Ock

Türkiye Akıl ve Zeka Oyunkarı Federasyonu'nun bu yıl 3. kez düzenleyeceği akıl ve zeka oyunları il turnuvasına katılmak için önce ilçe turnuvası yapılması gerekiyordu. Bu önemli görevi Namık Kemal İlkokulu olarak üstlendik. 

Pendik ilçemizdeki resmi ve özel tüm ilkokul ve ortaokullarımızı turnuvamıza davet ettik. İlçemizdeki okullar turnuvaya yoğun ilgi gösterdiler. İlkokul öğrencileri için 15.01.2020; ortaokul öğrencileri için 16.01.2020 tarihinde turnuvamızı gerçekleştirdik. İlkokul kategorisindeki yarışmacılar Mangala ,Q-Bitz, Pentago, Equilibrio dallarında, oratakula kategorisindeki yarişmacılar ise Pentago, Mangala, Reversi, Kulami dallarında kıyasıya mücadele verip ilçemizi il genelinde temsil edicek sporcularımızı belirledik. Turnuva sonunda  okul müdürleri, danışman öğretmenler, veliler ve öğrencilerin katılımıyla gerçekleşen ödül töreninde birinci olan sporculara madalyalarını Pendik İlçe Milli Eğitim şube müdürleri Cemile Evkaya ve Nİhat Yalçın takdim etti. Okulumuz 4-N sınıfı öğrencilerinden Muhammed Musab Gülci Pentago dalında birinci oldu.

Turnuvanın planlanması ve uygulamasında emek veren Kenan Demir öğretmenimiz ve hakemlerimiz Betül Kara, Buket Kurt Özdöner, Özlem Yıldız'a teşekkür ediyoruz.

Turnuva sonuçunda ilçemizi il genelinde temsil etmeye hak kazanan sporcular aşağıda listelenmiştir. Gelecek müsabakalarında öğrencilerimize başarılar diliyoruz.

OYUN ADI

ÖĞRENCİ  ADI SOYADI

KATEGORİ

OKULU

MANGALA

ŞEYMA UTKU

İLKOKUL

AHMET KUTSİ TECER İLKOKULU

Q-BİTZ

BEYZA TUNCA

İLKOKUL

SEMİHA KIRAÇ  İLKOKULU

PENTAGO

MUHAMMED MUSAB GÜLCİ

İLKOKUL

NAMIK KEMAL İLKOKULU

EQUİLİBRİO

MUHAMMED EFE NARİN

İLKOKUL

SEMİHA KIRAÇ  İLKOKULU

ORTAOKUL

PENTAGO

ABDULLAH AKBULUT

ORTAOKUL

TEVFİK İLERİ İMAM HATİP ORTAOKULU

MANGALA

EFECAN ARSLAN

ORTAOKUL

CEMİLE ÇOPUROĞLU ORTAOKULU

REVERSİ

METE YAĞIZ GÖKMEN

ORTAOKUL

EROL TÜRKER ORTAOKULU

KULAMİ

KEREM TUNA AKÇA

ORTAOKUL

ORHAN GAZİ İMAM HATİP ORTAOKULU